top of page

Blog

Neurony lustrzane. Dlaczego czujemy to, co przeżywają inni, tylko na nich patrząc?
Neurony lustrzane odpowiadają na pytania: Dlaczego kibice przeżywają sukcesy i porażki zawodników, pomimo, że sami siedzą przy TV? Dlaczego potrafimy się wzruszyć albo śmiać oglądając film? Dlaczego w sitcomach ciągle działa puszczany śmiech z taśmy? Okazuje się, że u ludzi, małp naczelnych a nawet ptaków oglądanie przedstawicieli własnego gatunku, którym coś się dzieje, wywołuje te same reakcje w mózgu, jak by to się przydarzało nam. Patrząc na ludzi smutnych zaczynasz odczuwać smutek, krzywisz się kiedy komuś dzieje się krzywda, zaczynasz się śmiać wśród ludzi, którzy się śmieje. Co ważne z punktu widzenia marketingu - patrząc na ludzi odnoszących sukces, czujesz, ze to ty go odnosisz. Jak to wykorzystać w swoim marketingu? - Pokazuj ludzi, którzy osiągają sukces dzięki Twoim produktom lub usługom - Pokazuj emocje i twarze! To one uruchamiają neurony lustrzane. Animacje są fajne, ale to ludzie przekonują innych ludzi. - Używaj video! Obraz jest wart tysiąca słów, a video to tysiące obrazów. Obecnie nie ma lepszego sposobu na wzbudzenie neuronów lustrzanych online. Rozwiń swój marketing i sprzedaż na 👉 www.jakubgolebiowski.pl ───── Poznajmy się! ───── ▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski ▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski ▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski  ▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl ______________________________________ #marketing #sprzedaż #biznes #biznesonline #przedsiębiorca #własnafirma #sukces #rozwój #psychologia #edukacja #porady #motywacja #wiedza #rekhouse #jakubgolebiowski
Społeczny dowód słuszności, czyli większość robi jak tak większość. Jak to wykorzystać?
Społeczny dowód społeczności to zjawisko, w którym nie wiedząc, jak się zachować, przyjmujemy zachowania większości. Inaczej mówiąc - jest to owczy pęd. Na potwierdzenie tego zjawisko jest mnóstwo badań, a jedno z pierwszych ma prawie sto lat i przeprowadził je Muzafer Sherif w 1935 roku Prosty przykład: Jeżeli grupa ludzi stoi na czerwonym świetle, a nagle kilka z nich zacznie przechodzić przez ulicę, to za chwile całą reszta też przejdzie nieprzepisowo. Taj samo działa to w marketingu i w sprzedaży. Większość klientów podejmuje decyzje na podstawie działań innych klientów. Jak to wykorzystać? Parę pomysłów: - Opracuj proces regularnego pozyskiwania opinii od klientów, a potem obnoś się z nimi. Aż 7 na 10 klientów szuka opinii w internecie na tej podstawie podejmuje decyzje. - Postaraj się, aby było wiadomo, że ludzie u Ciebie kupują. Wrzucaj o tym posty, chwal się liczbą klientów, a jeżeli sprzedajesz offline, postara się o obrandowane produkty, gadżety a także… kolejki generowane promocjami. - Poznaj dobrze swoją grupę targetową, a następnie twórz reklamy z ludźmi, którzy są do nich podobni. W reklamach najbardziej przekonują nas dwa rodzaje osób: Tacy, którzy są tacy jak my, i tacy, którzy są tacy, jakimi my chcemy być. Rozwiń swój marketing i sprzedaż na 👉 www.jakubgolebiowski.pl ───── Poznajmy się! ───── ▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski ▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski ▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski  ▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl ______________________________________ #biznes #marketing #sprzedaz #biznesonline #własnafirma #przedsiebiorca #rekhouse