Społeczny dowód społeczności to zjawisko, w którym nie wiedząc, jak się zachować, przyjmujemy zachowania większości. Inaczej mówiąc - jest to owczy pęd. Na potwierdzenie tego zjawisko jest mnóstwo badań, a jedno z pierwszych ma prawie sto lat i przeprowadził je Muzafer Sherif w 1935 roku
Prosty przykład: Jeżeli grupa ludzi stoi na czerwonym świetle, a nagle kilka z nich zacznie przechodzić przez ulicę, to za chwile całą reszta też przejdzie nieprzepisowo. Taj samo działa to w marketingu i w sprzedaży. Większość klientów podejmuje decyzje na podstawie działań innych klientów.
Jak to wykorzystać? Parę pomysłów:
- Opracuj proces regularnego pozyskiwania opinii od klientów, a potem obnoś się z nimi. Aż 7 na 10 klientów szuka opinii w internecie na tej podstawie podejmuje decyzje.
- Postaraj się, aby było wiadomo, że ludzie u Ciebie kupują. Wrzucaj o tym posty, chwal się liczbą klientów, a jeżeli sprzedajesz offline, postara się o obrandowane produkty, gadżety a także… kolejki generowane promocjami.
- Poznaj dobrze swoją grupę targetową, a następnie twórz reklamy z ludźmi, którzy są do nich podobni. W reklamach najbardziej przekonują nas dwa rodzaje osób: Tacy, którzy są tacy jak my, i tacy, którzy są tacy, jakimi my chcemy być.
Rozwiń swój marketing i sprzedaż na 👉 www.jakubgolebiowski.pl
───── Poznajmy się! ─────
▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski
▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski
▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski
▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski
▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski
▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl
______________________________________
#biznes #marketing #sprzedaz #biznesonline #własnafirma #przedsiebiorca #rekhouse