top of page

Blog

Neurony lustrzane. Dlaczego czujemy to, co przeżywają inni, tylko na nich patrząc?
Neurony lustrzane odpowiadają na pytania: Dlaczego kibice przeżywają sukcesy i porażki zawodników, pomimo, że sami siedzą przy TV? Dlaczego potrafimy się wzruszyć albo śmiać oglądając film? Dlaczego w sitcomach ciągle działa puszczany śmiech z taśmy? Okazuje się, że u ludzi, małp naczelnych a nawet ptaków oglądanie przedstawicieli własnego gatunku, którym coś się dzieje, wywołuje te same reakcje w mózgu, jak by to się przydarzało nam. Patrząc na ludzi smutnych zaczynasz odczuwać smutek, krzywisz się kiedy komuś dzieje się krzywda, zaczynasz się śmiać wśród ludzi, którzy się śmieje. Co ważne z punktu widzenia marketingu - patrząc na ludzi odnoszących sukces, czujesz, ze to ty go odnosisz. Jak to wykorzystać w swoim marketingu? - Pokazuj ludzi, którzy osiągają sukces dzięki Twoim produktom lub usługom - Pokazuj emocje i twarze! To one uruchamiają neurony lustrzane. Animacje są fajne, ale to ludzie przekonują innych ludzi. - Używaj video! Obraz jest wart tysiąca słów, a video to tysiące obrazów. Obecnie nie ma lepszego sposobu na wzbudzenie neuronów lustrzanych online. Rozwiń swój marketing i sprzedaż na 👉 www.jakubgolebiowski.pl ───── Poznajmy się! ───── ▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski ▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski ▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski  ▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl ______________________________________ #marketing #sprzedaż #biznes #biznesonline #przedsiębiorca #własnafirma #sukces #rozwój #psychologia #edukacja #porady #motywacja #wiedza #rekhouse #jakubgolebiowski
Społeczny dowód słuszności, czyli większość robi jak tak większość. Jak to wykorzystać?
Społeczny dowód społeczności to zjawisko, w którym nie wiedząc, jak się zachować, przyjmujemy zachowania większości. Inaczej mówiąc - jest to owczy pęd. Na potwierdzenie tego zjawisko jest mnóstwo badań, a jedno z pierwszych ma prawie sto lat i przeprowadził je Muzafer Sherif w 1935 roku Prosty przykład: Jeżeli grupa ludzi stoi na czerwonym świetle, a nagle kilka z nich zacznie przechodzić przez ulicę, to za chwile całą reszta też przejdzie nieprzepisowo. Taj samo działa to w marketingu i w sprzedaży. Większość klientów podejmuje decyzje na podstawie działań innych klientów. Jak to wykorzystać? Parę pomysłów: - Opracuj proces regularnego pozyskiwania opinii od klientów, a potem obnoś się z nimi. Aż 7 na 10 klientów szuka opinii w internecie na tej podstawie podejmuje decyzje. - Postaraj się, aby było wiadomo, że ludzie u Ciebie kupują. Wrzucaj o tym posty, chwal się liczbą klientów, a jeżeli sprzedajesz offline, postara się o obrandowane produkty, gadżety a także… kolejki generowane promocjami. - Poznaj dobrze swoją grupę targetową, a następnie twórz reklamy z ludźmi, którzy są do nich podobni. W reklamach najbardziej przekonują nas dwa rodzaje osób: Tacy, którzy są tacy jak my, i tacy, którzy są tacy, jakimi my chcemy być. Rozwiń swój marketing i sprzedaż na 👉 www.jakubgolebiowski.pl ───── Poznajmy się! ───── ▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski ▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski ▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski  ▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl ______________________________________ #biznes #marketing #sprzedaz #biznesonline #własnafirma #przedsiebiorca #rekhouse
Dlaczego ludzie nie osiągają sukcesu pomimo swojego potencjału? Bo mają dookoła siebie kraby! 🦀
Wiaderko krabów to metafora, która doskonale tłumaczy środowiska, które ograniczają rozwój jednostki. Wzięła się stąd, ze podobno kiedy łowi się kraby, nie trzeba przykrywać wiadra z nimi. Kiedy jakiś chce wyjść i uciec, reszta krabów się go łapie i ściąga go w dół. Z ludźmi bywa podobnie. - Chcesz rzucić nałóg, ale wszyscy mówią, że i tak Ci się nie uda? - Chcesz się edukować, ale twoi znajomi z pracy mówią, ze to bez sensu i nic Ci nie da? - Chcesz założyć własny biznes, ale rodzina Ci mówi, że nie warto i lepiej trzymać się etatu? To są właśnie wiaderko krabów. 🪣🦀 Co ciekawe, podcinać Ci skrzydeł wcale nie muszą ludzie zawistni i złe życzący. Czasami jest wręcz na odwrót! Jeżeli komuś z naszych bliskich przydarzyło się w życiu duże rozczarowanie, będzie chciał Ci tego oszczędzić i z tego powodu będzie ściągać Cię w dół. W jego mniemaniu będzie Cię chronił przed złem. Większość poważnych zmian życiowych powoduje, że na początku będzie Ci gorzej i trudniej, a korzyści przyjdą dopiero potem. Do tego nie zawsze idzie tak, jak planujesz. Dlatego na samym początku może się wydawać, że ludzie kraby mają racje. Warto wtedy się nie zniechęcać, tylko skupić na pracy nad sobą i po prostu działać. Jeżeli się poddasz, możesz uwierzyć ludziom krabom i stać się tacy jak oni, a potem innych ściągać w dół. 🔹Jeżeli interesuję Cię #marketing, #sprzedaż, #biznes i #video - kliknij 👍 pod filmem i ➕sukrybuj na profilu. ───── Poznajmy się! ───── ▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski ▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski ▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski  ▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl #marketing #sprzedaż #biznes #biznesonline #przedsiębiorca #własnafirma #sukces #rozwój #psychologia #edukacja #porady #motywacja #wiedza #rekhouse #jakubgolebiowski
Jak mówić do klienta, aby sprzedawać bez frustracji? Unikaj klątwy wiedzy!
Klątwa wiedzy to zjawisko, w którym posiadanie wiedzy i umiejętności szkodzi, zamiast pomagać - choć wydaje się to paradoksalne. Zwykle spowodowane jest to: - przebywaniem tylko wsród podobnych tobie specjalistów - projektowaniu swojej perspektywy na klienta - brakiem szczerej komunikacji z klientem i weryfikacji przekazu - lenistwem - wysokiem ego Jak to się w Polsce mówi "zapomniał wół, jak cielęciem był". Warto zawsze pamiętać, że Twój klient to nie ty ani znajomy z branży. Spędza on swój czas na nauce innych rzeczy, ma swoje zajęcia, swoje problemy. Nie będzie spędzał godzin na nauki tylko po to, żeby zrozumieć Twój branżowy, profesjonalny slang. Na szczęście, jeżeli naprawdę jesteś specjalistą, to nie powinienieś mieć problemu z uproszczeniem swojego przekazu. Jak to się mówie “jeżeli nie potrafisz czegoś wytłumaczyć w prosty sposób, to sam tego do końca nie rozumiesz”. A najlepiej - warto weryfikować swój przekaz z ignorantami w danym temacie. Każda uwaga od nich jest na wagę złota! Rozwiń swój marketing i sprzedaż na 👉 www.jakubgolebiowski.pl ───── Poznajmy się! ───── ▪️Moja strona: www.jakubgolebiowski.pl ▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski ▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski ▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski  ▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl ______________________________________ #biznes #marketing #sprzedaz #biznesonline #własnafirma #przedsiebiorca #rekhouse
Nie rób firmy dla siebie!
Jedna z najważniejszych rad dla początkujących przedsiębiorców i marketingowców: firma nie jest dla Ciebie. A dla kogo jest? Firmę robisz po to, aby rozwiązywać ludziom problemy i w ten sposób generować zysk. Olbrzymim błędem jest projektowanie siebie na klienta. To, ze my coś lubimy i coś jest dla nas ważne, nie znaczy wcale, że ludzie też tak będą to cenić, że aż dadzą nam swoje ciężko zarobione pieniądze. Często też przeceniamy swoje pasje i poglądy, myśląc, ze nawet jeżeli my za nie nikomu nie płacimy, na pewno ktoś zapłaci nam. To samo tyczy się marketingu. To, że ty nie lubisz jakiś portali czy technik nie ma żadnego znaczenia. Dla przykładu? - Nie czytasz newsletterów, ale Twoja grupa targetowa je uwielbia? No to czas je pisać. - Nie pisać postów w social media, ale w ten sposób można zdobywać klientów? No to trzeba zmienić przyzwyczajenia - Nie lubisz występować przed kamerą, ale obecnie video w marketingu jest potęgą? No to trzeba poćwiczyć przed obiektywem. Prawdziwy przedsiębiorca albo marketingowiec powinien być umieć promować rzeźnie nawet jeżeli sam jest wegetarianinem. Nie chodzi o to, że powinien to robić, chodzi tylko o poziom umiejętności. Jak sobie z tym radzić? - Zbieraj dane i podejmuj podejmuj na podstawie danych, a nie własnych wrażeń. - Poznaj dobrze takie zagadnienia jak błędy poznawcze i pracuj na sobą. - Słuchaj swoich klientów i staraj się im jak najlepiej służyć. Pamiętaj też, że jeżeli coś sprzedajesz, to pewnie już jesteś w czymś specjalistą. A inne są gusta amatora, a inne konesera. Nazywa się to klątwą wiedzy i szerzej omawiam temat na mojej stronie www.jakubgolebiowski.pl, na która Cię serdecznie zapraszam. ───── Poznajmy się! ───── ▪️Moja strona: www.jakubgolebiowski.pl ▪️LinkedIn: www.linkedin.com/in/jakubpiotrgolebiowski ▪️Facebook: www.facebook.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️Instagram: www.instagram.com/jakubpiotrgolebiowski ▪️TikTok: www.tiktok.com/@jakubpiotrgolebiowski ▪️YouTube: www.youtube.com/@JakubPiotrGolebiowski  ▪️Strona mojej firmy: www.rekhouse.pl #marketing #sprzedaż #biznes #biznesonline #przedsiębiorca #własnafirma #sukces #rozwój #psychologia #edukacja #porady #motywacja #wiedza #rekhouse #jakubgolebiowski

Vlog

bottom of page